Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

Τα Πειράματα Χημείας που θα γίνουν για την Β Γυμνασίου

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης σας ενημερώνουμε για τους τίτλους των Πειραμάτων Χημείας που θα γίνουν στο Εργαστήριο:


    1. Εξέταση της δυνατότητας διάλυσης ορισμένων υλικών στο νερό.

2. Παρασκευή διαλυμάτων ορισμένης περιεκτικότητας

3. Διαχωρισμός μειγμάτων.

4. Παρασκευή οξυγόνου με διάσπαση υπεροξειδίου του υδρογόνου και ανίχνευσή του.

Θέμα: Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Γυμνασίου.

Το ΕΚΦΕ θα παρουσιάσει σειρά Εργαστηριακών Ασκήσεων Χημείας Β΄ Γυμνασίου για τους καθηγητές κλάδου ΠΕ 04 που διδάσκουν το μάθημα.
Οι ασκήσεις θα πραγματοποιηθούν με τη μορφή μετωπικού εργαστηρίου και η παρουσίασή τους θα γίνει στα Εργαστήρια του ΕΚΦΕ στη Βέροια, σύμφωνα με το πρόγραμμα:
Τρίτη 10 Νοεμ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Αλεξάνδρειας.
Τετάρτη 11 Νοεμ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Βέροιας.
Πέμπτη 12 Νοεμ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Νάουσας.

Καλούνται ΟΛΟΙ οι καθηγητές των Γυμνασίων που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα καθώς και οι υπεύθυνοι των σχολικών εργαστηρίων να συμμετάσχουν. Η παρουσία όλων είναι υποχρεωτική.
Παρακαλούνται οι καθηγητές να έχουν μαζί τους εργαστηριακούς οδηγούς και τα τετράδια των εργαστηριακών ασκήσεων.
Προαιρετικά μπορούν να τις παρακολουθήσουν και όλοι όσοι ενδιαφέρονται.
Ώρα προσέλευσης 10.30 ως 11.00. Ώρα έναρξης 11.00. Η ώρα θα τηρηθεί αυστηρά.

Θέμα: Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Β΄ Γυμνασίου.

Το ΕΚΦΕ παρουσίασε σειρά Εργαστηριακών Ασκήσεων Φυσικής Β΄ Γυμνασίου για τους καθηγητές κλάδου ΠΕ 04 που διδάσκουν το μάθημα.
Οι ασκήσεις πραγματοποιήθηκανμε τη μορφή μετωπικού εργαστηρίου και η παρουσίασή τους έγινε στα Εργαστήρια του ΕΚΦΕ στη Βέροια, σύμφωνα με το πρόγραμμα:
Τρίτη 3 Νοεμ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Αλεξάνδρειας.
Τετάρτη 4 Νοεμ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Βέροιας.
Πέμπτη 5 Νοεμ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Νάουσας.

Κλήθηκαν να συμμετάσχουν ΟΛΟΙ οι καθηγητές των Γυμνασίων που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα καθώς και οι υπεύθυνοι των σχολικών εργαστηρίων.
Η παρουσία όλων ήταν υποχρεωτική.
Οι καθηγητές είχαν μαζί τους τους εργαστηριακούς οδηγούς και τα τετράδια των εργαστηριακών ασκήσεων.
Προαιρετικά μπορούσαν να τις παρακολουθήσουν και όλοι όσοι ενδιαφέρονται.
Ώρα προσέλευσης 10.30 ως 11.00.

Θέμα: Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Γυμνασίου.

Το ΕΚΦΕ παρουσίασε σειρά Εργαστηριακών Ασκήσεων Χημείας Γ΄ Γυμνασίου για τους καθηγητές κλάδου ΠΕ 04 που διδάσκουν το μάθημα. Οι ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν με τη μορφή μετωπικού εργαστηρίου και η παρουσίασή τους έγινε στα Εργαστήρια του ΕΚΦΕ στη Βέροια, σύμφωνα με το πρόγραμμα:
Τρίτη 20 Οκτ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Αλεξάνδρειας.
Τετάρτη 21 Οκτ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Βέροιας.
Πέμπτη 22 Οκτ 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Νάουσας.

Κλήθηκαν να συμμετάσχουν ΟΛΟΙ οι καθηγητές των Γυμνασίων που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα καθώς και οι υπεύθυνοι των σχολικών εργαστηρίων. Η παρουσία όλων ήταν υποχρεωτική.
Οι καθηγητές είχαν μαζί τους τους εργαστηριακούς οδηγούς και τα τετράδια των εργαστηριακών ασκήσεων.
Προαιρετικά μπορούσαν να τις παρακολουθήσουν και όλοι όσοι ενδιαφέρονται.
Ώρα προσέλευσης 10.30 ως 11.00. Ώρα έναρξης 11.00. Η ώρα θα τηρηθεί αυστηρά.

Θέμα: Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Λυκείου.

Το ΕΚΦΕ παρουσίασε τις παρακάτω Εργαστηριακές ασκήσεις για τους καθηγητές κλάδου ΠΕ 04 των Λυκείων.

Φυσική Α΄ Λυκείου.

  1. Μέτρηση μήκους, χρόνου, μάζας και δύναμης Εργαστ. ασκ. 1.
  2. Μελέτη ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης. Εργαστ. Ασκ 2α.
Φυσική Β΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας.

  1. Ενεργειακή μελέτη των στοιχείων ηλεκτρικού κυκλώματος DC με πηγή και ωμικό καταναλωτή. Εργαστ. Ασκ. 2.
  2. Μελέτη της χαρακτηριστικής καμπύλης ηλεκτρικής πηγής και ωμικού καταναλωτή. Εργαστ. Ασκ. 3.
Φυσική Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας.

  1. Παρατήρηση συνεχών – γραμμικών φασμάτων. Εργαστ. Ασκ. 1.
Η παρουσίαση πραγματοποιήθκε τις παρακάτω ημέρες:
Τρίτη 6 Οκτ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Αλεξάνδρειας.
Τετάρτη 7 Οκτ. 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Βέροιας.
Πέμπτη 8 Οκτ 2009: Για τους καθηγητές των σχολείων περιοχής Νάουσας.

Όλες οι παρουσιάσεις έγιναν στα εργαστήρια του ΕΚΦΕ στη Βέροια.
Κλήθηκαν ΟΛΟΙ οι καθηγητές ΠΕ 04 των Λυκείων που διδάσκουν τα μαθήματα αυτά και οι υπεύθυνοι σχολικών εργαστηρίων να τις παρακολουθήσουν. Η παρουσία όλων ήταν υποχρεωτική.
Προαιρετικά μπορούσαν να τις παρακολουθήσουν και όσοι άλλοι ενδιαφέρονται.
Ώρα προσέλευσης 10.30 ως 11.00. Ώρα έναρξης 11.00. Η ώρα θα τηρηθεί αυστηρά

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Το Πρώτο Βήμα

Ξεκινήσαμε σήμερα (επιτέλους!).
Αφού το συζητήσαμε αρκετά, τελικά το αποφασίσαμε.
Ο Γιάννης, ο Κώστας, ο Δημήτρης και η Σούλα βρισκόμαστε (αυτή τη σχολική χρονιά - επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου) εδώ (επιρρηματικός προσδιορισμός του τόπου), στο ΕΚΦΕ ΗΜΑΘΙΑΣ, προσπαθώντας να διαμορφώσουμε κατάλληλες συνθήκες ροής της πληροφορίας, προς όσους ενδιαφέρονται για τα "προϊόντα" της εργασίας μας. (Η Σούλα γκρινιάζει για τις λέξεις "ροή" και "προϊόντα", ωστόσο η "ροή" μας συνδέει καταρχήν με την Φυσική και τα "προϊόντα" με τη Χημεία και ο συνδυασμός τους με τη Βιολογία;) Επειδή είναι πιθανό να υπάρξουν γκρίνιες σημειώνω πως η σειρά των ονομάτων είναι κατιούσα σε σχέση με την ηλικία.
Ποιοι είναι αυτοί που (θα πρέπει να) ενδιαφέρονται;
Πριν από όλους οι Εκπαιδευτικοί που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) σε Γυμνάσια και Λύκεια του νομού Ημαθίας. Οι μαθητές είναι η δεύτερη ομάδα που πρέπει να ενδιαφέρεται, αφού είναι οι αποδέκτες της δραστηριότητας των δασκάλων τους. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών είναι η τρίτη ομάδα στους οποίους απευθύνεται το "προϊόν" της εργασίας μας στο ΕΚΦΕ ΗΜΑΘΙΑΣ. Είναι αυτοί που θα πρέπει να βρίσκονται δίπλα στους μαθητές, διαμορφώνοντας το περιβάλλον στο οποίο θα πρέπει να λειτουργήσουν, αλλά και δίπλα στους εκπαιδευτικούς, ενισχύοντας τους διαύλους επικοινωνίας των δασκάλων με τους μαθητές.

Ενδιαφερόμενοι για τα "προϊόντα" του ΕΚΦΕ ΗΜΑΘΙΑΣ (πρέπει να) είναι και άλλοι, άτομα και φορείς, αλλά γι' αυτούς θα μιλήσουμε σε επόμενη ανάρτησή μας.